Ze is weer keurig opgeknapt en bijna klaar om het water in te gaan.
‘Jonas the Rigger’ wordt nog even de mast ingehesen om te kijken hoe de spinakerval kon door schavielen en alle bedradingen en stagen te controlleren.
Normaal 19 meter boven het water, nu ruim 21 meter boven de grond.
De Hydrovane staat erop en straks gaan we leren hoe ie werkt. Het betekent in ieder geval, dat we een noodroer hebben en dat we straks vele malen minder energie verbruiken dan met de automatische piloot, want die zuigt veel Ampères.
Croton kan zo’n prachtige kleur hebben! We rijden voor de zoveelste maal naar de Douane om te kijken of de 2e voetrail is aangekomen vanuit Denemarken.
Zelfs bij de Douane zijn ze blij voor ons dat het ding er eindelijk is.
Graham van Dynamite’s Yachtservices komt ook met zijn vrachtauto. Hij is niet zwaar, maar wel onhandig lang.
Hier zie je de oude voetrail met de 2 deuken en de nieuwe, die ze morgen gaan monteren.
Recent Comments